Všeobecné obchodné podmienky

predávajúceho - spoločnosti POSTOJ MEDIA, s.r.o., so sídlom Pražská 11, 811 04 Bratislava, IČO: 50 205 668, DIČ: 2120231707, IČ DPH: SK2120231707, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo 109944/B (ďalej tieto Všeobecné obchodné podmienky len ako „VOP“)

Informačná povinnosť predávajúceho v zmysle § 4 zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode:

Obchodné meno: POSTOJ MEDIA, s.r.o.
Sídlo: Ševčenkova 34, 851 01 Bratislava - mestská časť Petržalka
IČO: 50 205 668
Registrácia: v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č.109944/B
DIČ: 2120231707
IČ DPH: SK2120231707
Adresa elektronickej pošty: obchod@postoj.sk
Telefónne číslo: +421 948 787 656
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/ 58272 172; 02/58272 104
fax č.: 02/ 58272 170
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Časť 1. - Všeobecné obchodné podmienky pri predaji tovaru a poskytovaní služby

  1. Všeobecné ustanovania
    1. Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorením kúpnej zmluvy a tvoria súčasť každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami. Kupujúcim môžu byť tak fyzické osoby, ako aj právnické osoby. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa rozumie zakúpenie tovaru kupujúcim od predávajúceho na webovej stránke www.obchod.postoj.sk (event. po dohode s predávajúcim inou formou, napr. telefonickou alebo e-mailovou objednávkou).
    2. Zmluvné strany si môžu dohodnúť ustanovenia odchylne od týchto VOP a musia tak urobiť výslovne v uzatváranej kúpnej zmluve. V takomto prípade budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP.
    3. Vyplnením objednávkového formulára „Košík“ a potvrdením oboznámenia sa s týmito VOP (ďalej len „objednávka“), kupujúci pristupuje k týmto VOP predávajúceho, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy a sú stále prístupné na webovej stránke predávajúceho.
    4. Predávajúci je aj prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho (ďalej len „obchod“).
    5. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
    6. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi (resp. s inými osobami ako spotrebiteľmi), sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
    7. Kupujúcim je každá osoba (fyzická alebo právnická), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, dostala e-mailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá si ponúkaný tovar objednala telefonicky, alebo zaslaním e-mailu a ústne alebo e-mailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a súhlas s VOP.
    8. Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár „Košík“ spracovaný systémom obchodu. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za objednávku sa považuje aj telefonická objednávka, alebo objednávka zaslaná e-mailom, alebo poštou na adresu predávajúceho.
    9. Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte. Na základe objednávky sa zákazníkovi vygeneruje automaticky faktúra na úhradu kúpnej ceny. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára, ale vykoná objednávku telefonicky, alebo zaslaním e-mailu, alebo poštou na adresu predávajúceho, predávajúci zašle kupujúcemu cenovú ponuku e-mailom alebo mu ju predstaví ústne. Následne pošle kupujúcemu informácie k platbe.
    10. Produktom sa rozumejú knihy v papierovej alebo elektronickej forme.
  2. Objednávka produktu - uzatvorenie kúpnej zmluvy
    1. Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného objednávkového formulára, ktorý sa nachádza na podstránke internetového obchodu s názvom „Košík“ a následná úhrada celej kúpnej ceny a poštovného (poštovné sa neuhrádza v prípade, ak tak ustanoví obchodník podľa určitej sumy nákupu na základe aktuálnej ponuky obchodníka a to iba pre územie Slovenskej republiky) je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet obchodníka.
    2. K akceptácii objednávky produktov zo strany obchodníka, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia (elektronicky) prijatia objednávky a potvrdenia o pripísaní kúpnej ceny na účet obchodníka, pričom obchodník zároveň informuje kupujúceho, že produkt bol pripravený na odoslanie. Pri objednávke tovaru formou dobierky je okamihom uzatvorenia kúpnej zmluvy okamih odoslania potvrdzujúceho emailu zo strany obchodníka (ešte pred zaslaním a doručením).
    3. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky vyhotovenej obchodníkom na základe telefonickej alebo e-mailovej objednávky kupujúceho. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v tomto prípade písomným potvrdením (elektronicky) cenovej ponuky kupujúcim alebo ústnym/telefonickým/emailovým potvrdením kupujúcim, resp. zaplatením kúpnej ceny.
    4. V prípade objednávky v zmysle bodu 2.3. tohto článku VOP, je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu na základe faktúry vystavenej a doručenej obchodníkom kupujúcemu. Faktúra bude odoslaná elektronicky. V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny, má obchodník nárok požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty nasledovne:
      1. vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania a jednorazovej paušálnej náhrady za úkony súvisiace s administratívnymi prácami v sume 40 EUR v prípade, ak kupujúcim nie je spotrebiteľ;
      2. vo výške podľa ustanovení Občianskeho zákonníka a jeho vykonávacích predpisov platných ku dňu omeškania s úhradou objednávky, ak je kupujúci v postavení spotrebiteľa.
  3. Kúpna cena, platobné podmienky a možnosti platby
    1. Cena produktov objednávaných prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená na webovej stránke obchodníka. Kúpna cena konkrétneho produktu je uvedená nezameniteľne pri každom produkte. V prípade objednávky v zmysle čl. 2. bod 2.3 týchto VOP, zašle obchodník kupujúcemu cenovú ponuku e-mailom alebo ho informujte telefonicky.
    2. Kupujúci majú nárok využiť zľavové kódy, resp. kupóny, ktoré im poskytnú zľavu zo základnej ceny tovarov. Zľavové kódy, resp. kupóny je potrebné uviesť zadaním kľúčového slova v objednávke priamo v internetovom obchode.
    3. Predávajúci negarantuje časovú platnosť kúpnych cien v prípade rovnakej objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej objednávky sa po jej úhrade v lehote splatnosti už nemení.
    4. Informácie (ktoré je nutné zadať k objednávke), ktoré kupujúci poskytne obchodníkovi prostredníctvom objednávkového formulára, slúžia výlučne pre potrebu poskytnutia konkrétnej služby, pričom ich ďalšie spracúvanie v zmysle ochrany osobných údajov je uvedené v dokumente „Ako je chránené vaše súkromie a údaje“.
    5. Kúpna cena produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov. Súčasťou ceny nákladov vyčíslených na stránke nie je poistenie zásielky. V prípade, ak má kupujúci záujem o poistenie zásielky, je potrebné toto dojednať s obchodníkom individuálne.
    6. Kupujúci má možnosť dobrovoľne zaokrúhliť konečnú cenu objednávky na vyššiu sumu v prospech obchodníka, čím podporí aktivity obchodníka.
    7. Elektronická platba je realizovaná prostredníctvom CardPay (platba cez virtuálny POS terminál Tatra banky). Kupujúci môže zaplatiť platobnými kartami VISA, VISA Electron, MASTERCARD, Maestro a Diners Club. Použiť môže uvedené karty vydané akoukoľvek bankovou inštitúciou na svete. Prvým krokom je vyplnenie objednávkového formulára, kde uvedie svoje osobné údaje a potvrdí druh a množstvo objednaného tovaru. (Každá objednávka by mala obsahovať: kontaktnú osobu, telefónne číslo, presný popis tovaru, počet kusov a spôsob platby príp. iné informácie okrem údajov o karte). Následne po kliknutí na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“ bude kupujúci presmerovaný na internetovú stránku Tatra banky, a. s., na ktorej v chránenom prostredí zadá údaje o karte (číslo karty, CV kód a dátum expirácie karty) a potvrdí sumu v EUR. V prípade korektného platobného postupu a zadania správnych údajov dostane následne notifikáciu o úspešnej realizácii platby. Rovnako bude informovaný, ak platba bola neúspešná. Vtedy je potrebné vykonať platbu znova, inak objednávka nebude vybavená.
    8. Základným platidlom je mena euro.
    9. Možnosti platby a ich spoplatnenie:
      1. Dobierkou - 1 euro.
      2. Bankovým prevodom - bezplatne.
      3. Online platobnou kartou - bezplatne.
      4. Platobnou kartou v mieste prevádzky - bezplatne.
  4. Dodanie produktov
    1. Obchodník je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite.
    2. Obchodník spracúva všetky prijaté objednávky v poradí, v akom sú mu doručované. Dodacia lehota na objednaný produkt je 10 pracovných dní odo dňa pripísania kúpnej ceny na účet obchodníka. V prípade voľby platbou na dobierku je lehota dodania 10 pracovných dní od potvrdenia objednávky obchodníkom. V prípade špeciálnej požiadavky alebo potreby dodania tovaru od partnera obchodníka obchodníkovi, sa dodacia lehota predlžuje o ďalších 10 pracovných dní, ktoré budú kupujúcemu oznámené e-mailom. Túto skutočnosť obchodník oznámi kupujúcemu. V prípade, ak je časť tovaru dostupná a časť nedostupná, môže sa obchodník dohodnúť s kupujúcim na postupnom dodaní tovaru.
    3. Ak obchodník nemôže kupujúcemu objednaný produkt dodať, a to napriek skutočnosti, že došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho a do 20 pracovných dní (viď maximálna doba dodania tovaru podľa bodu 4.2. vyššie) sa dohodnúť na ďalšom postupe alebo mu vrátiť zaplatenú kúpnu cenu za produkt, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. Vrátením zaplatenej kúpnej ceny zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim automaticky zaniká.
    4. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená kupujúcim v objednávke. Týmto miestom môže byť aj sídlo obchodníka, resp. jeho prevádzka a to v prípade, ak má kupujúci záujem prísť si prevziať produkt osobne a obchodník si toto miesto dodania individuálne dojedná s kupujúcim.
    5. Dodanie produktu obchodník uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám kupujúceho (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
    6. Dodanie produktu je uskutočnené aj jeho odovzdaním kupujúcemu na ním určenom mieste (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), resp. jeho odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu.
    7. Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim podpisom prevzatia produktu na prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj skutočnosť, že obal nebol porušený a produkt bol dodaný kompletný v zmysle objednávky.
    8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po jeho doručení v prítomnosti zástupcu obchodníka alebo doručovateľa. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca obchodníka alebo doručovateľ povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca obchodníka alebo doručovateľ. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle Reklamačného poriadku uplatniť reklamáciu vád tovaru u obchodníka. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša obchodník.
    9. Účtovný doklad (faktúra) bude štandardne doručený elektronicky, ak kupujúci nepožiada o jeho doručenie v tlačenej forme.
  5. Prevzatie produktu
    1. Kupujúci je povinný prevziať objednaný produkt, ktorý mu obchodník doručil na miesto dodania určené v objednávke.
    2. Ak kupujúci neprevezme tovar na mieste dodania a dohodnutom časovom rozsahu dodania, je obchodník oprávnený požadovať od kupujúceho poplatok za uskladnenie. Výška poplatku za uskladnenie sa odvíja od dĺžky uskladnenia a ceny tovaru a je nasledovná:
      1. Suma vo výške 1,00 Eur za uskladnenie tovaru do ceny 50,- Eur v trvaní 1 kalendárny deň a viacej;
      2. Suma vo výške 1,50 Eur za uskladnenie tovaru v cene a nad cenu 50,- Eur v trvaní 1 kalendárny deň a viacej;
      3. Suma vo výške 2,00 Eur za uskladnenie tovaru v cene a nad cenu 100,- Eur v trvaní 1 kalendárnych dní a viacej;
      4. Suma vo výške 2,00 Eur za uskladnenie tovaru do ceny 50,- Eur v trvaní 7 kalendárnych dní a viacej;
      5. Suma vo výške 2,50 Eur za uskladnenie tovaru v cene a nad cenu 50,- Eur v trvaní 7 kalendárnych dní a viacej;
      6. Suma vo výške 3,00 Eur za uskladnenie tovaru v cene a nad cenu 100,- Eur v trvaní 7 kalendárnych dní a viacej;
      7. Za každých ďalších ukončených 7 kalendárnych dní bude účtovaný rovnaký ďalší poplatok ako za prvý a každý ďalší deň až do 7 dní uskladnenia.
    3. Obchodník nemusí v individuálnych situáciách účtovať poplatok za uskladnenie tovaru. Zváži pritom okolnosti a dôvody kupujúceho, ktoré boli príčinou neprevzatia tovaru, ak mu takéto kupujúci oznámi.
    4. V prípade, ak kupujúci neprevezme tovar na mieste dodania a v dohodnutom časovom rozsahu dodania, obchodník vyzve kupujúceho na opätovné doručenie tovaru v mieste určenom kupujúcom. Obchodník oznámi kupujúcemu informáciu o časovom rozsahu doručenia tovaru. V prípade takéhoto opätovného doručenia tovaru zapríčineného kupujúcim je kupujúci povinný uhradiť náklady za prvé aj za opakované doručenie tovaru.
    5. Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na kupujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby. V prípade uvedenom v bode 5.2. tohto článku VOP, prechádza nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte na kupujúceho dňom kedy kupujúci neprevzal produkt pri prvom pokuse o doručovanie.
    6. Vlastníctvo k produktu prechádza na kupujúceho momentom uhradenia kúpnej ceny. Ak si kupujúci neprevezme produkt v dohodnutom mieste dodania a kúpna cena už bola uhradená, má obchodník k tomuto produktu povinnosti uschovávateľa.
    7. V prípade, ak si kupujúci v odbernej lehote neprevezme zásielku, ktorá bola doručovaná do miesta dodania určeného kupujúcim, pričom bol kupujúcim vybraný spôsob platby na dobierku, zásielka sa vráti ako nedoručená obchodníkovi. Okamihom márneho uplynutia odbernej lehoty kúpna zmluva zaniká pre nesplnenie zmluvy (nedodržanie záväzku kupujúceho uhradiť kúpnu cenu). Ak má kupujúci záujem o opätovné doručenie takéhoto tovaru, môže si ho opätovne objednať niektorým zo spôsobov, ktoré ponúka obchodník.
  6. Prepravné
    1. PREPRAVNÉ NÁKLADY OBCHODNÍKA NIE SÚ ZAHRNUTÉ V KÚPNEJ CENE PRODUKTU. Tieto budú vyčíslené vo faktúre alebo v cenovej ponuke zaslanej e-mailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou. Cena prepravných nákladov je tiež uvedená na webovej stránke obchodníka. Cena dopravy bude prirátaná v nasledovnej výške podľa preferencie kupujúceho, ceny sú uvádzané s DPH:

      Kuriér (v našom prípade GLS)

      - Doručenie na Slovensku pri platbe prevodom: 3,29 eura.
      - Doručenie na Slovensku pri platbe kartou: 3,29 eura.
      - Doručenie na Slovensku s dobierkou (bez poplatku za dobierku): 1,99 eura.

      Kuriér (v našom prípade GLS) – Česká republika

      - Doručenie v Čechách pri platbe prevodom: 4,99 eura.
      - Doručenie v Čechách pri platbe kartou: 4,99 eura.
      - Ostatné krajiny po dohode kupujúceho a obchodníka.
      Pozn. Doručovanie v Čechách je bez možnosti dobierky.

      Slovenská pošta

      - Doručenie na Slovensku pri platbe prevodom: poštovné a balné 4,49 eura.
      - Doručenie na Slovensku pri platbe kartou: poštovné a balné 4,49 eura.
      - Cena poštovného zahŕňa aj balné a manipulačný poplatok.
      - Ostatné krajiny pod dohode kupujúceho a obchodníka.
      Pozn. Doručovanie Slovenskou poštou je bez možnosti dobierky.

      Osobný odber

      - Doručenie v mieste prevádzky obchodníka: bezplatne
      (možnosť bezkontaktnej platby kartou, hodinkami alebo telefónom)

      Možnosti platby a ich spoplatnenie:

      - Dobierkou: 1 euro
      - Bankovým prevodom: bezplatne
      - Online platobnou kartou: bezplatne
      - V hotovosti: bezplatne

    Bezplatné poštovné:

    Bezplatné poštovné je možné uplatniť len pri voľbe dopravy kuriérom a to v prípade, ak tak ustanoví obchodník podľa určitej sumy nákupu na základe aktuálnej ponuky obchodníka; bezplatné poštovné sa aplikuje len pri doručení v Slovenskej republike.

    Poistné zásielky:

    Poistné zásielky je vždy účtované a hradené kupujúcim zvlášť a je dojednané individuálne len na základe výslovnej žiadosti kupujúceho.

  7. Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy
  8. UPOZORNENIE: MOŽNOSŤ ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY SA VZŤAHUJE LEN NA KUPUJÚCICH, KTORÍ MAJÚ POSTAVENIE SPOTREBITEĽA V ZMYSLE PLATNÝCH ZÁKONNÝCH PREDPISOV. Ostatné subjekty môžu postupovať v zmysle zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

    1. V zmysle ustanovenia § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len “Zákon o ochrane spotrebiteľa”) MÁ KUPUJÚCI PRÁVO OD TAKTO UZAVRETEJ ZMLUVY ODSTÚPIŤ BEZ UVEDENIA DÔVODU DO 14 KALENDÁRNYCH DNÍ ODO DŇA PREVZATIA TOVARU ALEBO OD UZAVRETIA ZMLUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽBY ALEBO OD UZAVRETIA ZMLUVY O DODANÍ DIGITÁLNEHO OBSAHU, KTORÝ OBCHODNÍK DODÁVA INAK AKO NA HMOTNOM NOSIČI PRIČOM JE NEVYHNUTNÉ, ABY BOL V UVEDENEJ LEHOTE ODOSLANÝ LIST O ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY OBCHODNÍKOVI. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta obchodníka.
    2. Odstúpenie a zakúpený tovar zasielajte na adresu: POSTOJ MEDIA, s.r.o., Pražská 11, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto.
    3. Kupujúci - spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
    4. Kupujúci - spotrebiteľ týmto berie na vedomie, že pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15, ods. 1 písm. g) Zákona o ochrane spotrebiteľa. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný znášať aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
    5. V zmysle § 21 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Tovar by mal kupujúci - spotrebiteľ v zmysle predchádzajúcej vety vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane ochranného obalu (ak v ňom bol zabalený pri dodaní), v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar (napr. kozmetika, drogistické výrobky a pod.), potom je možné od zmluvy odstúpiť, iba pokiaľ kupujúci dodá tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom originálnom balení.
    6. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu - spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe uzavretej kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý obchodník ponúka. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, akým bola uhradená kúpna cena a súvisiace náklady kupujúcim, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
    7. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
      1. poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak
        1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo
        2. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa,
      2. úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
        1. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa,
        2. spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
        3. obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
    8. Pri vystavení dobropisu bude po kupujúcom - spotrebiteľovi vyžadované predloženie čísla objednávky/faktúry a vráteného tovaru za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho.
    9. OKREM PRÍPADOV, KEDY JE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY VÝSLOVNE DOJEDNANÉ, NEMÔŽE KUPUJÚCI - SPOTREBITEĽ ODSTÚPIŤ OD ZMLÚV, PREDMETOM KTORÝCH JE:
      1. poskytnutie služby, ak
        1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
        2. sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
      2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
      3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
      4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
      5. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
      6. dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
      7. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
      8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
      9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
      10. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom a
      11. tovar zakúpený na verejnej dražbe
      12. poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa, ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
      13. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
        1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
        2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
    10. Osobitné poučenie spotrebiteľa
    11. Obchodník týmto výslovne a osobitne poučuje spotrebiteľa o tom, že udelením súhlasu so začatím

      1. poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
      2. dodávania digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca právo na odstúpenie od zmluvy,

      Spotrebiteľ sa oboznámil so Všeobecnými obchodnými podmienkami a výslovne vyhlasuje, že bol poučený podľa tohto bodu a udeľuje obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

    12. Obchodník týmto v prípade, že spotrebiteľ poskytol vyhlásenie podľa bodu vyššie potvrdzuje:
      1. že spotrebiteľ mu poskytol vyhlásenie podľa § 17, ods. 10, písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa
      2. že spotrebiteľ mu udelil výslovný súhlas spotrebiteľa podľa §17 ods. 10, písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
    13. Ak sa rozhodne kupujúci - spotrebiteľ pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu obchodníka spolu s priloženým odstúpením od kúpnej zmluvy, s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (uvedenie dôvodu nie je podmienkou), s uvedeným číslom bankového účtu kupujúceho vo forme IBAN a ďalšími náležitosťami podľa Reklamačného formulára.
    14. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
    15. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu obchodníka alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť kupujúcim, podľa toho, čo nastane skôr.
    16. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť kupujúcemu - spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka. Trvanlivým médiom sa rozumie aj e-mail alebo PDF ako príloha e-mailu zaslaná predávajúcim.
    17. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich - podnikateľské subjekty sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
    18. Kupujúci – podnikateľský subjekt (resp. subjekt odlišný od spotrebiteľa) môže bez peňažnej sankcie stornovať výlučne svoju objednávku uskutočnenú prostredníctvom objednávkového formulára „Košík“, a to do 24 hodín odo dňa zadania platobného príkazu na zaplatenie kúpnej ceny, najneskôr však pred pripísaním kúpnej ceny na účet obchodníka a zároveň je povinný o uvedenej skutočnosti písomne (e-mailom) upovedomiť obchodníka na e-mailovú adresu obchod@postoj.sk. Obchodník sa zaväzuje do 15 dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, ak došlo k jej následnému pripísaniu na účet obchodníka, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. V prípade akceptácie cenovej ponuky obchodníka zaslaním potvrdzujúceho e-mailu, stornovanie nie je možné.
    19. Ak dôjde k stornovaniu objednávky po pripísaní kúpnej ceny na účet obchodníka, prípadne ak kupujúci – podnikateľ nesplní svoju oznamovaciu povinnosť v zmysle bodu 7.17 tohto článku VOP, obchodník nie je povinný storno objednávky akceptovať a má sa za to, že kúpna zmluva bola riadne uzatvorená.
    20. Obchodník nepreberá vrátený produkt prostredníctvom dobierkovej služby, produkt v prípade ak sú dané zákonné dôvody musí byť zo strany kupujúceho vrátený formou bežného poštového balíka alebo zásielkovou spoločnosťou.
    21. Kontaktné údaje obchodníka pre prípad odstúpenia od zmluvy sú nasledovné:

      adresa: POSTOJ MEDIA, s. r. o.
      Pražská 11, 811 04, Bratislava - mestská časť Staré Mesto, Slovensko
      telefónne číslo: +421-948-787656
      email: obchod@postoj.sk

  9. Zodpovednosť za vady, záruka a reklamácie
    1. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP/Podmienok je aj Reklamačný poriadok – Uplatnenie zodpovednosti za vady, ktorý je s ohľadom na práva kupujúceho a lepšiu prehľadnosť uvedený v samostatnom dokumente.

Časť 2. - Osobitná časť všeobecných obchodných podmienok - predaj inzercie

Ďalej táto časť Všeobecných obchodných podmienok len „Podmienky“

Uverejňovanie reklamy a predaj reklamného priestoru

  1. Úvodné ustanovenia
    1. Predmetom tejto časti Všeobecných obchodných podmienok (ďalej iba „Podmienky“) je úprava vzájomných vzťahov medzi obchodníkom a objednávateľom , ktoré vznikajú pri uverejňovaní reklamy a predaji reklamného priestoru na internetových stránkach www.postoj.sk.
    2. Pod pojmom obchodník sa rozumie POSTOJ MEDIA, s. r. o. so sídlom Pražská 11, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, ostatné údaje uvedené v prvej časti VOP. POSTOJ MEDIA, s. r. o. je prevádzkovateľom internetových stránok www.postoj.sk a je oprávnený poskytovať reklamu a reklamný priestor na uvedených internetových stránkach.
    3. Objednávateľom reklamnej kampane - inzercie sa rozumie:
      1. fyzická alebo právnická osoba, ktorá vo vlastnom mene a na vlastný účet objednáva uverejnenie reklamy,
      2. sprostredkovateľská reklamná alebo mediálna agentúra, ktorá si v súlade s týmito Podmienkami objedná reklamný priestor na internetových stránkach prevádzkovateľa, (ďalej iba „objednávateľ“).
    4. Pod pojmom reklama sa rozumie akákoľvek informácia (napr. text, fotografia, obrázok, video objednané inou osobou ako obchodníkom, ktorá netvorí redakčný obsah internetových stránok www.postoj.sk a je uverejnená za odplatu alebo inú protihodnotu, vo forme banerovej, textovej alebo inej elektronickej inzercie) reklamy, vrátane sponzoringu. Za reklamu sa považujú všetky názory tretích osôb uvedené v tomto odseku uverejnené za odplatu alebo inú protihodnotu, aj keď nie sú určené na podporu predaja produktov či služieb objednávateľa (či inej osoby), pretože nie sú vykonávané v súvislosti s podnikateľskou činnosťou objednávateľa, či inej osoby. Zverejňovanie reklamy je službou.
    5. Vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom reklamy odlišné od týchto „Podmienok“, môžu byť upravené osobitnou zmluvou.
    6. Ustanovenia prvej časti VOP sa primerane použijú aj na predaj inzercie podľa tejto časti Podmienok.
  2. Postup pri objednávaní reklamného priestoru
    1. Reklamný priestor na webových stránkach obchodníka sa objednáva na základe písomnej objednávky doručenej poštou, e-mailom, alebo kuriérom (ďalej len „objednávka“). Pre každú objednávku pripraví obchodník individuálnu cenovú ponuku, ktorú zašle objednávateľovi na základe jeho záujmu o uverejnenie reklamy. Objednávka sa stáva pre obe strany záväznou až po jej písomnom potvrdení, resp. potvrdením minimálne formou e-mailu zo strany obchodníka. Objednávka musí obsahovať údaje objednávateľa, a to:
      1. Názov obchodnej spoločnosti, sídlo a prípadne korešpondenčnú adresu právnickej osoby, resp. meno a priezvisko, korešpondenčnú adresu fyzickej osoby , ak je odlišná od adresy bydliska,
      2. IČO, DIČ, IČ, DPH ak je platcom dane z pridanej hodnoty objednávateľ – obchodná spoločnosť,
      3. Názov/meno a priezvisko konečného zákazníka vrátane názvu reklamného produktu (kampane), ak ním nie je objednávateľ,
      4. požadovaný formát reklamy a rozmer v pixeloch,
      5. požadovaný termín uverejnenia a trvania, ako aj rozsah reklamy,
      6. počet uverejnení (zobrazení-impresií),
      7. kontaktnú osobu objednávateľa, podpis zodpovednej osoby a pečiatku objednávateľa, ak je objednávateľom právnická osoba; inak podpis fyzickej osoby - spotrebiteľa
      8. dátum vystavenia objednávky
    2. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku v prípade, ak:
    3. Za obsah reklamy plne zodpovedá objednávateľ. Doručením objednávky objednávateľ zároveň vyhlasuje, že reklama odovzdaná na zverejnenie obchodníkovi nie je v rozpore s právnymi predpismi, dobrými mravmi a zásadami poctivého obchodného styku, a že šírením inzercie nebudú neoprávnene zasiahnuté práva a oprávnené záujmy tretích osôb (najmä, ale nie len právo na ochranu osobnosti fyzických osôb, právo na ochranu dobrej povesti právnických osôb, autorské práva, práva súvisiace s autorským právom a práva k ochrannej známke) a nebudú porušené všeobecne záväzné právne predpisy a že všetky finančné nároky vyplývajúce z použitia autorských diel, prípadne podobizeň fyzických osôb použitých v rámci reklamy a z práv súvisiacich s autorským právom boli ku dňu odovzdania objednávky objednávateľom uspokojené.
    4. Doručením objednávky dáva objednávateľ obchodníkovi bezodplatne súhlas k šíreniu reklamy a jej súčastí chránených právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon, prostredníctvom internetu, a to v rozsahu a na čas stanovený v zmysle príslušnej objednávky.
    5. Objednávateľ týmto potvrdzuje, že v plnom rozsahu preberá zodpovednosť za odsúhlasenú reklamu, najmä za jej kvalitatívnu a obsahovú stránku a zaväzuje sa nahradiť v plnej výške všetky prípadné škody a nároky spôsobené takouto reklamou a zároveň zbavuje obchodníka povinností vyplývajúcich z nárokov uplatňovaných voči nemu tretím stranám, a to hlavne nárokov uplatňovaných v spojení s ustanoveniami o nekalej súťaži a autorskými právami. V prípade uplatnenia si akýchkoľvek nárokov takejto povahy alebo poskytnutia odškodnenia zo strany obchodníka z takéhoto dôvodu, sa objednávateľ zaväzuje, že akékoľvek takéto nároky bezodkladne vysporiada a nahradí obchodníkovi prípadné škody a náklady, ktoré vznikli v súvislosti s alebo ako následok porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, a to najmä, nie však výlučne, z oblasti hospodárskej súťaže a ochrany spotrebiteľov. Škodou sa rozumejú i náklady mimosúdneho, súdneho, či rozhodcovského konania, vrátane nákladov na právne zastúpenie v týchto veciach.
  3. Zmeny v objednávke a storno podmienky
    1. Akékoľvek zmeny v zadanej objednávke sa stávajú záväznými až po ich odsúhlasení obchodníkom, a to písomnou formou, minimálne však formou e-mailu. Obchodník nie je povinný akceptovať a zrealizovať dodatočné požiadavky objednávateľa voči už schválených objednávkam.
    2. V prípade, ak sa objednávateľ (objednávateľ – iný subjekt ako spotrebiteľ alebo spotrebiteľ po uplynutí lehoty na odstúpenie) rozhodne zrušiť objednávku menej ako 10 kalendárnych dní pred začiatkom schválenej reklamnej kampane, je povinný zaplatiť obchodníkovi sankciu vo výške 30% z ceny dohodnutej objednávky, avšak ak objednávateľ, (objednávateľ – iný subjekt ako spotrebiteľ alebo spotrebiteľ po uplynutí lehoty na odstúpenie), zruší objednávku menej ako 7 kalendárnych dní pred začiatkom schválenej reklamnej kampane alebo kedykoľvek počas reklamnej kampane, je povinný zaplatiť obchodníkovi sankciu vo výške 100% z ceny dohodnutej objednávky.
    3. Akúkoľvek vzniknutú sankciu si je obchodník oprávnený jednostranne započítať voči už uhradenej cene alebo jej časti v zmysle príslušnej objednávky, s čím objednávateľ (objednávateľ – iný subjekt ako spotrebiteľ alebo spotrebiteľ po uplynutí lehoty na odstúpenie), výslovne súhlasí, alebo obchodník vystaví na sumu príslušnej sankcie objednávateľovi faktúru.
  4. Odstúpenie od zmluvy
    1. OKREM PRÍPADOV, KEDY JE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY VÝSLOVNE DOJEDNANÉ, NEMÔŽE KUPUJÚCI - SPOTREBITEĽ ODSTÚPIŤ OD ZMLÚV, PREDMETOM KTORÝCH JE POSKYTNUTIE SLUŽBY A
      1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
      2. sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
      Ostatné informácie k tomuto ustanoveniu viď bod 7.10. Prvej časti – Všeobecné obchodné podmienky.
    2. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
    3. Odstúpenie od zmluvy a ďalšie náležitosti podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa sú uvedené v 1.časti – Všeobecné obchodné podmienky (VOP). Tieto sa primerane vzťahujú na aj na túto časť Podmienok – Inzerciu. Nepoužijú sa ustanovenia o vrátení tovaru, znížení hodnoty tovaru, vrátení nákladov na dopravu, jeho dodanie, poštovné a vrátenie iných nákladov, nepoužijú sa ani ustanovenia o vrátení darčekov, ktoré boli poskytnuté k tovaru. Tiež sa nepoužijú ustanovenia, ktoré svojou povahou nemôžu byť aplikované na poskytnutie služby – zverejnenie Inzercie.
  5. Podklady a technické požiadavky
    1. Objednávateľ je plne zodpovedný za včasné dodanie všetkých reklamných a grafických podkladov obchodníkovi v súlade s Technickými špecifikáciami, a to v elektronickej podobe, najneskôr však 3 pracovné dni pred začiatkom šírenia reklamnej kampane.
    2. V prípade, ak objednávateľ v určenej lehote nedodá obchodníkovi všetky podklady potrebné na realizáciu reklamnej kampane alebo dodané podklady nebudú v súlade s týmito Podmienkami a štandardami definovanými obchodníkom, bude sa predpokladať, že objednávateľ objednávku zrušil a primerane sa uplatnia ustanovenia uvedené v bode 3. tejto časti Podmienok.
    3. Grafické reklamné formáty reklamy určené pre uverejnenie na stránkach obchodníka a zmluvných partnerov musia rešpektovať štandardy najčastejšie používaných a akceptovaných reklamných formátov uvedených v Technických špecifikáciách obchodníka.
    4. V prípade, ak objednávateľ neopraví reklamné formáty v zmysle požiadavky obchodníka v ním určenej lehote, má obchodník právo odmietnuť uverejnenie reklamy. Primerane sa pritom uplatnia ustanovenia uvedené v bode 3.
  6. Šírenie reklamy
    1. Obchodník začne uverejňovať reklamu v deň dohodnutý medzi oboma stranami. Zároveň si obchodník vyhradzuje právo odmietnuť šírenie reklamy v prípade, ak zadaná reklama:
      1. nebude v súlade s dohodnutou a podpísanou objednávkou,
      2. svojou kvalitou, obsahom alebo parametrami nezodpovedá požiadavkám obchodníka,
      3. je v rozpore so zákonmi, alebo inými platnými právnymi predpismi platnými v SR,
      4. nie je v súlade s dobrými mravmi alebo ohrozuje verejný poriadok, alebo zasahuje do práv tretích strán
      5. nezodpovedá záujmom obchodníka,
      6. obchodník aktuálne nedisponuje dostatočným reklamným priestorom a nebola s objednávateľom dosiahnutá dohoda o alternatívnom riešení situácie.
    2. Ak obchodník na základe zistených skutočností odmietne reklamu uverejniť alebo je nútený posunúť termín jej realizácie, je povinný bez zbytočného meškania o tom písomne resp. e-mailom oboznámiť objednávateľa. V prípade, ak objednávateľ najneskôr do 3 pracovných dní pred posunutým termínom nedostatky reklamy neodstráni, obchodník má právo reklamu odmietnuť.
    3. Akékoľvek zmeny v objednanej reklamnej kampani musí objednávateľ žiadať u obchodníka najmenej 2 pracovné dni pred dátumom požadovanej zmeny, inak nie je obchodník zodpovedný za uverejnenie takejto zmeny včas, a požadovaná zmena bude v takom prípade zo strany obchodníka zrealizovaná v najbližšom možnom termíne.
    4. V prípade, ak obchodník počas reklamnej kampane nevyčerpá v zmysle všetky objednávateľom garantované impresie, reklamná kampaň sa primerane predlžuje, a to až do ich úplného vyčerpania.
    5. V prípade vyťaženia reklamného priestoru na stránkach obchodníka a zmluvných partnerov si obchodník vyhradzuje právo odmietnuť uverejnenie reklamy alebo posunúť termín realizácie reklamnej kampane v závislosti od momentálneho vyťaženia. Ak nie je písomne výslovne dohodnuté konkrétne umiestenie reklamy, obchodník uverejní reklamu v závislosti od kapacitných možností. O tejto skutočnosti je obchodník povinný bez zbytočného meškania písomne, resp. minimálne formou e-mailu, oboznámiť objednávateľa.
  7. Finančné podmienky
    1. Cena za uverejnenie reklamy je stanovená podľa aktuálneho cenníka uverejneného v Cenníku reklamného priestoru na portáli www.postoj.sk, alebo podľa dohodnutých individuálnych ponúk. Ceny v Cenníku aj v individuálnej ponuke sú uvedené bez DPH aj s DPH. Cenu za uverejnenie reklamy platí objednávateľ.
    2. Cenu za uverejnenie reklamy môže po vzájomnej dohode zaplatiť objednávateľ obchodníkovi aj formou zálohovej faktúry, a to prevodom na účet. Zálohové faktúry majú splatnosť najneskôr 3 pracovné dni pred začatím príslušnej reklamnej kampane.
    3. Obchodník vystaví faktúru za príslušnú reklamnú kampaň na celkovú fakturovanú sumu, od ktorej je odpočítaná prípadná záloha, do 14 dní po ukončení reklamnej kampane krátkodobejšieho trvania. Pokiaľ reklamná kampaň prebieha v niekoľkých mesiacoch, sú na konci každého mesiaca vystavené čiastkové faktúry za pomernú časť kampane. Splatnosť každej faktúry je 14 dní od jej doručenia objednávateľovi, ibaže by bola vo faktúre uvedená lehota splatnosti dlhšia.
    4. Faktúra sa považuje za uhradenú dňom pripísania fakturovanej čiastky na účet obchodníka. V prípade, ak faktúra nebude uhradená v zmysle stanovenej lehoty môže obchodník od objednávateľa, ktorým je iný subjekt ako spotrebiteľ, požadovať zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania, a za týmto účelom vystaviť penalizačnú faktúru. Voči objednávateľovi, ktorým je spotrebiteľ, si môže obchodník nárokovať úroky z omeškania podľa platných ustanovení Občianskeho zákonníka a súvisiacich predpisov. Obchodník je súčasne oprávnený až do vykonania všetkých úhrad podľa tohto bodu ďalšie objednávky objednávateľa odmietnuť.
    5. Ak je objednávateľ v omeškaní o viac ako 15 dní, obchodník má právo na zmluvnú pokutu vo výške časti odmeny za neprečerpaný čas a právo odstúpiť od zmluvy.
    6. Obchodník si vyhradzuje právo nezrealizovať alebo pozastaviť objednanú a potvrdenú reklamnú kampaň objednávateľa, ak si objednávateľ neplní finančné alebo iné záväzky voči obchodníkovi, ak je objednávateľ v likvidácii či konkurze, alebo ak je objednávateľ v úpadku alebo písomne prehlási nemožnosť riadneho splnenia dlhu. V takomto prípade zodpovedá objednávateľ za akékoľvek škody, ktoré uvedeným neplnením obchodníkovi vzniknú a konanie obchodníka sa nepovažuje za porušenie dohody o poskytnutí plnenia objednávateľovi zo strany obchodníka.
  8. Zistené nedostatky a reklamácie (pre objednávateľa, ktorý nie je spotrebiteľom)
    1. V prípade chyby výlučne zavinenej obchodníkom, je objednávateľ oprávnený požadovať primeranú zľavu z dohodnutej ceny za reklamu a objednávateľ je oprávnený si takúto reklamáciu nárokovať do 10 dní od momentu preukázania chyby zo strany obchodníka. Námietka nespôsobuje prerušenie alebo spočívanie plynutia lehoty splatnosti.
    2. Chybou obchodníka sa rozumie neuverejnenie reklamnej kampane v súlade s objednávkou alebo nefunkčnosť jeho stránok a služieb počas reklamnej kampane objednávateľa po dobu dlhšiu než 24 hodín. Náhrada vo forme zľavy z ceny sa uplatňuje formou dobropisu.

Časť 3 – Záverečné ustanovenia – spoločné pre časť 1. a časť 2 – VOP (predaj tovaru) a podmienky (predaj inzercie)

  1. Záverečné ustanovenia
    1. Právne vzťahy neupravené týmito VOP a Podmienkami, alebo osobitnou zmluvou, sa riadia Zákonom o ochrane spotrebiteľa, Občianskym zákonníkom, Obchodným zákonníkom a súvisiacimi predpismi.
    2. Zmluvné strany sa zaväzujú dodržiavať mlčanlivosť o všetkých nadobudnutých údajoch a informáciách, ktoré nie sú verejne dostupné a neposkytovať ich tretím stranám.
    3. Obchodník nezodpovedá za nedodržanie svojich záväzkov podľa potvrdenej objednávky, ak je táto skutočnosť spôsobená „vis maior“.
    4. Obchodník je oprávnený tieto VOP a Podmienky, vrátane Cenníka kedykoľvek jednostranne zmeniť, pričom o takejto zmene je povinný informovať zverejnením aktuálnej verzii na svojich stránkach www.postoj.sk. Pre uzatvorený vzťah medzi obchodníkom a objednávateľom sú záväzne aktuálne VOP/Podmienky a akékoľvek zmeny nebudú mať dopad na objednávky, ktoré boli už skôr akceptované obchodníkom v súlade s predchádzajúcim znením týchto VOP/Podmienok.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky, vrátane Podmienok inzercie platia v znení v akom sú uverejnené na internetovej stránke obchodníka - spoločnosti POSTOJ MEDIA, s.r.o. – www.postoj.sk, resp. v znení, ktoré zaslal obchodník kupujúcemu/objednávateľovi do e-mailu, prípadne odovzdá osobne.

Znenie týchto Všeobecných obchodných podmienok, vrátane Podmienok inzercie je účinné od 1.7.2024.

Verzia dokumentu: PM/VOP-01/2024

Poštovné

už od 2,49 €

Odosielame do 24 hodín

pri tituloch skladom

Množstevné zľavy na vybrané knihy

5 + 1 zdarma a 10 + 3 zdarma

Doprava ZDARMA

pri nákupe nad 49 €